გაკვეთილის გეგმა









გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის  მთავარი თემა
ღერძულ სიმეტრიათა კომპოზიცია
სწავლების საფეხური
X კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
კლასში  მოსწავლეა
განსაკუთრებული მიდგომების საჭიროების მქონე მოსწავლეები კლასში არ არიან
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
გეომეტრიული გარდაქმნების, მათი კომპოზიციების აღქმა მნიშვნელოვანი ნაბიჯია სივრცის აღქმის უნარის განვითარებისკენ.
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები 
გეომეტრიული გარდაქმნების (ცენტრალური და ღერძული სიმეტრიები, მობრუნება) და ამ გარდაქმნების კომპოზიციების შესრულებისა და გამოსახვისთვის კოორდინატების გამოყენების უნარის განვითარება
 კოორდინატთა მეთოდის გამოყენების უნარის გაღრმავება
მათ. X.12. იკვლევს გეომეტრიულ გარდაქმნებს სიბრტყეზე და იყენებს მათ გეომეტრიული პრობლემების გადაჭრისას
·         ახდენს გეომეტრიულ გარდაქმნებს სიბრტყეზე და მარტივ შემთხვევებში იყენებს მათ ფიგურათა ტოლობის დასადგენად;
·         იყენებს კოორდინატებს გეომეტრიული გარდაქმნების (პარალელური გადატანა, ღერძული/ცენტრული სიმეტრია) შესრულებისა და გამოსახვისათვის;
·         მსჯელობს და აკეთებს დასკვნას ერთი და იგივე ტიპის გეომეტრიული გარდაქმნების კომპოზიციების შესახებ;
·         ფიგურის და/ან გეომეტრიული გარდაქმნების თვისებების მიხედვით მსჯელობს მოცემული ფიგურებით სიბრტყის დაფარვის შესაძლებლობის შესახებ; შესაბამის შემთხვევაში ახდენს  სიბრტყის  დაფარვის დემონსტრირებას.
წინასწარი ცოდნა
გეომეტრიული გარდაქმნები და მათი თვისებები
პარალელური გადატანა (ვექტორი)კოორდინატებში
კოორდინატთა მეთოდის გამოყენება
შეფასების საგანი და პროცედურები
შეფასების ტიპი (განმავითარებელი, განმსაზღვრელი)
კრიტერიუმები:
·         მოსწავლე პოულობს საკოორდინათო სიბრტყეზე მოცემული ფიგურის სიმეტრიულ ფიგურას ღეძის მიმართ
·         იყენებს კოორდინატებს პარალელური გადატანის გამოსახვისათვის
·         ქმნის პრაქტიკული სახის ამოცანისთვის მათემატიკურ მოდელს
·         მსჯელობს და აკეთებს დასკვნას ერთი და იგივე ტიპის გეომეტრიული გარდაქმნების კომპოზიციების შესახებ
·         ახდენს სიბრტყის დაფარვის დემონსტრირებას
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
კომპიუტერი  პროექტორი, კომპიუტერული პროგრამა : ,,geogebra
მასწავლებლისა და მოსწავლის სახელმძღვანელო მათემატიკა X გოგიშვილი, ვეფხვაძე, მებონია, ქურჩიშვილი
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
აქტივობა1 ( 5 წთ)
ინტერესის გამწვვევა
მასწავლებელი მოსწავლეებს უჩვენებს თავშალს (გეომეტრიული გარდაქმნების მოდელი ) და სვამს შეკითხვას?
·         რა გეომეტრიული გარდაქმნებია მოცემული?
·         სად გვინახავს გეომეტრიული გარდაქმნები ცხოვრებაში?
·         გამოთქვით ვარაუდი- რაში გამოგვადგება გეომეტრიული გარდაქმნების ცოდნა?
 აქტივობა 2 ( 5 წთ)
კითხვა -პასუხის რეჟიმში იხსენებენ ღეძულ სიმეტრიას და მის თვისებებს
აქტივობა 3 ( 7 წთ)
მასწავლებელი ,,geogebra პროგრამის გამოყენებით სთავაზობს მოსწავლეებს ააგონ სამკუთხედი და რაიმე ღერძის მიმართ ამ სამკუთხედის სიმეტრიული სამკუთხედის აგებას. შემდეგ სხვა ღეძის მიმართ მიღებული სამკუთხედის სიმეტრიული სამკუთხედის აგებას. მოსწავლეები შენიშნავენ ,,ისრის’’ გამოყენებით რომ მიღებული სამკუთხედი თავდაპირველი სამკუთხედის პარალელური გადატანის შედეგად მიიღება.
აქედან დასკვნაც არ გაუჭირდებათ: ამ ორი გარდაქმნის კომპოზიციის შედეგია- პარალელური გადატანა
აქტივობა 4 ( 6 წთ)
იხსენებენ პარალელური გადატანის კოორდინატებით წარმოდგენის ფორმულებს
ხსნიან ამოცანას სახელმძღვანელოდან კოორდინატების გამოყენებით
აქტივობა 5 ( 6 წთ)
მასწავლებელი განიხილავს ერთ პრაქტიკულ ამოცანას:  სად უნდა აიგოს მდინარეზე ხიდი, რომ A დაB პუნქრებს შორის მანძილი იყოს მინიმალური
მოსწავლეები ქმნიან მათემატიკურ მოდელს მსჯელობენ, იშველიებენ პარალელურ გადატანას. ასაბუთებენ და ეძებენ წერტილს სადაც უნდა აიგოს ხიდი
აქტივობა 6 ( 2 წთ)
მასწავლებელი ,,geogebra პროგრამის გამოყენებით მოახდენს ამ ამოცანის ილუსტრირებას
აქტივობა 7 ( 5 წთ)
ამავე პროგრამის გამოყენ

Комментариев нет:

Отправить комментарий